اشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۶۱ جان باخته استان فارس به دلیل کروناویروس، یک هزار و ۲۵۲ نفر مربوط به شهر شیراز بده اند.
کد خبر: ۹۲۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 02 December 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: دکترعبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس، هزار و سه مادر باردار به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد، ۱۲ مادر باردار به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، همچنین سه مادر باردار نیز علیرغم تلاش‌های شبانه روزی تیم‌های درمانی، جان خود را از دست دادند.

او به مادران باردار تاکید کرد: برای حفظ سلامتی خود و فرزندشان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از هرگونه دورهمی ها و مراسمات دوری کنند.

دکتر همتی ادامه داد: متأسفانه ۳۶ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: از ۲ هزار و ۵۶۱ مورد فوتی استان بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس از شروع تاکنون یک هزار و ۲۵۲ مورد مربوط به شیراز؛ ۲۰۲ مورد مرودشت؛ ۸۱ مورد کازرون ؛۶۷ مورد آباده؛ ۵۴ مورد داراب؛ ۳۹ مورد ممسنی؛ ۳۷ مورد اقلید؛ ۳۴ مورد کوار؛ ۳۲ مورد لامرد؛ ۳۱ مورد سپیدان؛ ۳۰ مورد نی ریز؛ زرقان و خرامه هر کدام ۲۹ مورد؛ استهبان و خرم بید هر کدام ۲۸ مورد؛ ۲۴ مورد قیروکارزین؛ ۱۹ مورد فیروزآباد؛ ۱۷ مورد رستم؛ زرین دشت، پاسارگاد، ارسنجان و سروستان هر کدام ۱۶ مورد؛ ۱۳ مورد بوانات؛ مهر و بیضا هر کدام ۹ مورد؛ ۶ مورد کوه چنار؛ ۵ مورد فراشبند؛ سرچهان و بختگان هر کدام یک است و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان بود.

او اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون، بیش از ۵۰۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۴۹ هزار و ۸۲ مورد مثبت شناسایی شده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۳۷ هزار و ۶۴۵ نفر اعلام کرد.

این مقام مسؤول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۲۴ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین ۳۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور، می‌توان از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کرد.

 

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار